Karlovarská sklárna Moser, jejíž výrobky putují do celého světa, před rokem změnila vlastníky. Současní majitelé ve firmě dělají změny. Loni jmenovali nového ředitele, letos se rozhodli zřídit samostatné marketingové oddělení. Od července vede nový pětičlenný tým Lenka Bogrová.

Manažerka se v marketingu pohybuje 13 let. Po vysoké škole začala v hokejovém oddělení BPA sport marketing. Dostala na starost sponzory extraligy a národní reprezentace. "Snažili jsme se přicházet se zajímavějšími kampaněmi než jen s logy na dresech hráčů," přibližuje Bogrová, která dva roky spolupracovala s hlavními sponzory, jako je Tipsport nebo Budějovický Budvar.

Později se stala součástí marketingového týmu značky Adidas pro český trh. Manažerka měla na starosti spolupráci se svazy, kluby s vrcholovými sportovci a s dalšími známými osobnostmi. Mezi nejvýraznější tváře Adidasu tehdy patřili atlet Roman Šebrle, fotbalový reprezentant Tomáš Ujfaluši nebo Dara Rolins a Leoš Mareš.

Lenka Bogrová

Pochází z Brna, kde absolvovala Ekonomicko-správní fakultu Masarykovy univerzity, obor obchodní podnikání. Vyjela na roční stáž do Finska, kde se věnovala marketingovému výzkumu. Mezi její koníčky patří sport a gastronomie.

Ujfaluši a Šebrle do celého světa

Vzhledem k tomu, že řada českých sportovců je velmi známá i v zahraničí, měl marketingový tým Adidasu možnost zapojit je do globálních kampaní. Lidé po celém světě tak mohli spatřit v reklamách Tomáše Ujfalušiho nebo Romana Šebrleho.Manažerka dostala příležitost získat zkušenosti i mimo sportovní odvětví. Proto po dvou letech v Adidasu zamířila do České spořitelny.

V bance postupně převzala zodpovědnost za celé sponzorské portfolio a aktivační kampaně. Za osm let jejího působení se sponzoring jako marketingovou disciplínu podařilo zabudovat jako standardní a významnou součást marketingové komunikace banky. To, co je na sponzoringu klíčové, je podle manažerky to, že umožňuje komunikaci značky se zákazníkem hlavně prostřednictvím emoce a zážitku. Ať už toho sportovního či uměleckého.

Chci pracovat s něčím krásným

Po osmi letech v bance se Bogrová rozhodla vzít si krátkou kariérní pauzu. Tu využila nejen k cestování, ale i k běžným věcem, na které dříve neměla dostatek času. "Po dlouhé době jsem si mohla přečíst voňavé tištěné noviny u ranní kávy," usmívá se Bogrová.

Za několik měsíců měla jasno v tom, kde chce pracovat. "Věděla jsem, že příště chci pracovat s krásnými věcmi, na které si zákazník může sáhnout. A pro značku, ke které budou mít lidé dobrý vztah, budou ji mít rádi. Přesně to se potkalo v Moseru," vysvětluje své rozhodnutí odejít z největší tuzemské banky do karlovarské sklárny.

Rytečtí mistři a unikátní barvy

Součástí výběrového řízení ve sklárně byla prohlídka výroby. "Značku skla jako významného českého vývozního zboží jsem samozřejmě znala. Prohlídka výroby mě uchvátila a i díky ní jsem byla rozhodnutá ve sklárně pracovat," říká Bogrová. Luxusní karlovarský křišťál vyrábějí mistrovští skláři, rytci, malíři a brusiči. Ti své umění předávají z generace na generaci.

"Podstata mojí práce zůstavá stejná - práce s emocemi a zážitky. Ty jsou v prostředí řemeslných mistrů možná ještě intenzivnější," uvažuje manažerka. Sklárna je unikátní svou ruční výrobou a vlastními barvami.

Luxusní křišťál z karlovarské dílny vlastní význačné osobnosti po celém světě. České sklo obdivují španělští králové, stejně jako zpěvák Elton John. Sadu skleniček dostala královna Alžběta II. svatebním darem od prezidenta Edvarda Beneše a královská rodina si pohárky připíjí při speciálních příležitostech.

Jedním z cílů šéfky marketingu je nadchnout karlovarskými výrobky i české zákazníky. V současnosti má české sklo více obdivovatelů v zahraničí. "Chci znovu přitáhnout zájem českých zákazníků. Chci oslovit ty, kteří na české sklo možná zapomněli, protože si jej pamatují jen z babiččiny zamčené vitrínky," usmívá se manažerka.