Luxusní hodinky a šperky si v době krize na slabý zájem stěžovat nemohou a zejména kupci z Ruska a Dálného východu stále táhnou celé odvětví k rostoucím číslům. Řada manufaktur jim vychází vstříc, a tak se objevují další a další modely s motivy draků, pand, triád a podobně. Ale ani hodinkový nadšenec z Evropy nepřijde zkrátka. K favoritům letošní sezony, kteří se objeví na trhu na podzim, patří několik soudobých interpretací historicky úspěšných hodinek - filmaři tomu říkají remake. V nabídce je má každá z velkých značek haute horlogerie. A vědomy si jejich potenciálu, průběžně je inovují a zušlechťují.

Ukázkovým a úspěšným příkladem je manufaktura Zenith a její obohacování kolekce Pilot. Pod názvem Montre d'Aéronef Type 20 dodávala manufaktura ve 30. a 40. letech časomíru pro vojenské letectvo. Loni se představily pod stejným jménem vintage pilotky s ohromujícím průměrem 57 milimetrů. Měly úspěch, a tak Zenith přidává.

Mimořádně zdařilá vzpomínka na rekovné časy se objevila také s o něco menšími rozměry (48 mm a 40 mm pro dámy), nechybí typická korunka. Na výběr jsou verze s věčným kalendářem, chronografem nebo od letošního roku s ukazatelem další časové zóny (GMT). Tím je vybavena i limitovaná edice Red Baron vyčnívající z kolekce svým titanovým pouzdrem s tmavou (DLC) povrchovou úpravou. Zatímco na dýnku má Type 20 rytinu Louise Blériota překonávajícího roku 1909 kanál La Manche (pochopitelně s hodinkami Zenith), na zadní straně edice Red Baron prohání největší stíhací eso první světové války, Manfred von Richthofen, svůj trojplošník.

Cenovka baronovy edice je 7800 švýcarských franků, o 600 vyšší než základní ocelová verze s Blériotem. Zenith je ukázkou značky, která se s ekonomickou krizí vyrovnala vynikajícím způsobem. Velkou zásluhu na tom má její šéf Jean-Frédéric Dufour.

 


 

 

Informace o dalších novinkách v nabídce luxusních hodinek najdete v novém čísle týdeníku Ekonom. Přečíst si ho můžete i na iPadu a iPhonu nebo na zařízení se systémem Android.