Spotřeba alkoholických nápojů v Česku klesá, lidé hledají spíš lacinější pití, ale na druhé straně pomalu přibývá skupina konzumentů, kteří si rádi připlatí za kvalitnější nebo nějaký "trendy" nápoj. Platí to pro všechny skupiny – pro víno, likéry a tvrdý alkohol i pivo. Společnou mají i další věc – lidé si alkoholový požitek už tolik nedopřávají ve společnosti v baru nebo v restauraci, ale spíš doma. V hospodách prodeje klesají, alkohol jde na odbyt spíš mezi regály supermarketů.

I to je důsledek úspornějšího chování zákazníků. Dvě deci vína, panák vodky nebo jedno pivo vycházejí v hospodách podstatně dráž než z lahve koupené v obchodu. "Tak to prostě je, lidi šetří, kde se dá. V restauraci platí víc, tam si v ceně totiž kupují službu. V obchodu výhradně ten alkohol," komentuje situaci výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se